(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

SLABI CU INIMA GRASA

Grasimile ascunse din jurul inimii, ficatului sau pancreasului sunt la fel de periculoase ca acelea vizibile pe sub piele, in special pentru cei cu greutate normala. Aproximativ 45% dintre femeile cu o greutate normala si in jur de 60% dintre barbati au nivelul grasimilor ascunse foarte ridicat, arata un studiu realizat pe 800 de persoane de cercetatorii de la Britain’s Medical Research Council, citat de MSNBC. Factorii genetici sI de mediu, dar si alimentatia nesanatoasa favorizeaza formarea grasimilor ascunse.

"Persoanele slabe nu sunt imune la diabet sau la alti factori de risc pentru bolile de inima", afirma Louis Teichholz, seful Sectiei de cardiologie de la Hackensack University Medical Center, New Jersey. Grasimea care inconjoara organele poate trimite organismului semnale gresite ca sa o stocheze in ficat sau pancreas.

Sanatate aparenta la cei cu talie subtire
Persoanele care isi mentin greutatea mai mult prin dieta decat prin sport au un risc mai mare de a avea depuneri de grasime chiar daca nu au kilograme in plus, avertizeaza cercetatorii. In lipsa unui semnal de alarma, precum o talie ingrosata, medicii se tem ca cei slabi se pot considera sanatosi.

"Sedentarii cu o greutate normala prezinta un risc de mortalitate mai mare decat obezii activi", puncteaza Steven Blair, expert in obezitate la University of South Carolina. Cu toate acestea, multi experti considera ca o greutate normala este indicatorul sanatatii. Pe de alta parte, grasimile care inconjoara organele sunt destul de greu de depistat pe scara larga la persoanele slabe. Pentru a le identifica, cercetatorii britanici au folosit rezonanta magnetica nucleara.

PREVENTIE

Urca zece etaje de doua ori pe zi!
Grasimile din jurul inimii si ficatului pot fi arse usor cu ajutorul exercitiilor fizice si prin imbunatatirea dietei, sustin specialistii. "Mergi zilnic doi kilometri pe jos sau urca de doua ori zece etaje, in afara miscarii obisnuite. Mananca fructe si legume, pentru ca au apa si putine calorii, dar ia si proteine din peste slab, iaurt si lapte", te sfatuieste diabetologul Constantin Ionescu-Targoviste.

"Consuma cat mai putine alimente bogate in grasimi saturate, glucide simple sau colesterol. Ideal este sa faci sport cel putin cinci zile pe saptamana, cate o jumatate de ora pe zi. In conditiile vietii actuale, cat de putin sport, chiar de doua ori pe saptamana, 30 de minute, este benefic pentru mentinerea starii de sanatate", completeaza Ciprian Constantin, nutritionist la Fundatia pentru o Alimentatie Sanatoasa. In plus, renunta la fumat si fa-ti controale medicale periodice, iti recomanda expertii.

Autor Ramona Samoila Sursa evz.ro