(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

OBICEIURI ZILNICE CARE DUC LA DIABET

Obezitatea sau obiceiurile alimentare nesanatoase nu sunt singurele lucruri care duc la diabet. Vezi care sunt greselile zilnice care te pot imbolnavi.


Renunti la cafea

Cafeaua nu este atat de rea precum ai crede. Studiile au aratat ca atunci cand este consumata constant, poate reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2, potrivit rd.com. Cercetatorii de la Harvard au constatat ca oamenii care beau 2-3 cani pe zi au un risc cu 33% mai mic de a se imbolnavi de diabet fata de cei care nu au acest obicei. Anumite componente din cafea reduc rezistenta la insulina si ajuta la transformarea zaharului in energie.


Pierzi noptile
Daca iti place sa stai noaptea pana tarziu, riscul de a suferi de diabet este mai mare. Un studiu al cercetatorilor coreeni a aratat ca oamenii care stau pana dupa mierzul noptii sunt mai predispusi la aceasta boala, chiar daca dorm opt ore. Aceasta situatie este cauzata de expunerea prelungita la lumina artificiala si apar, astfel, sensibilitate la insulina si dezechilibre ale nivelului de zahar din sange. In plus, cand stai pana tarziu, nu ai un somn de calitate si iti dai, astfel, metabolismul peste cap.


Nu consumi probiotice
Riscul de diabet creste considerabil cand flora digestiva contine mai multe bacterii rele decat bune. Stomacul are nevoie de probiotice pentru o digestive buna, iar cand ai prea putine, apar inflamatia si rezistenta la insulina. Consuma iaurt sau varza murata, pentru a pastra un echilibru al florei intestinale.


Iti incalzesti mancarea in recipiente din plastic

Daca obisnuiesti sa iti incalzesti mancarea la microunde, in recipient din plastic, s-ar putea sa faci diabet. Cercetatorii de la Centrul Medical din New York au aratat ca doua ingrediente folosite la realizarea caserolelor din plastic cresc riscul de diabet in randul copiilor si al adolescentilor.

Nu stai la soare
Este important sa te protejezi de razele soarelui, pentru a preveni cancerul de piele, insa nu inseamna ca trebuie sa il eviti. Cercetatorii spanioli au observat ca persoanele care au lipsa de vitamina D au un risc mai mare de a suferi de diabet de tip 2, indiferent de greutatea lor. Specialistii sunt de parere ca razele soarelui joaca un rol important in functionarea pancreasului, organul care produce insulina si ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange. Poti lua suplimente de vitamina D sau poti consuma alimente bogate in acest nutrient, precum somon, lapte sau cereale integrale.


Stai prea mult in fata televizorului/laptop-ului
Maratonul de seriale din weekend poate te relaxeaza, dar este periculos pentru sanatate. Cercetatorii de la Universitatea Pittsburgh au aratat ca patru ore petrecute in fata televizorului sau a laptop-ului cresc riscul aparitiei diabetului cu aproape 4%. Cand stai in aceeasi pozitie pentru multe ore, stimulezi depunerea grasimii viscerale care iti creste circumferinta taliei. Grasimea abdominala sporeste riscul de a face diabet, deoarece scade sensibilitatea organismului la insulina.


Nu mananci micul-dejun
Cand sari peste micul dejun nu doar ca ajungi sa mananci tot felul de alimente nesanatoase pana la pranz, dar chiar te poti imbolnavi de diabet. Nu iesi din casa pana nu mananci cereale integrale, fructe sau legume.

Sursa foto: 123rf.

Autor Consuela Stratulat Sursa unica.ro