(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

ESTE PERICULOS SI MANCATUL SANATOS, IATA DETALII PE CARE NU TI LE-A SPUS NIMENI.

Gata, esti decis. Adio, burgeri, pizza, fast food, junk food, adio, bauturi cu zahar, prajituri ce mai, pui piciorul in prag si treci pe ”modul sanatos”. Visezi ca toate probleme tale vor disparea, treptat-treptat, odata ce incepi un program sanatos de nutritie, deci te vei simti mai bine fizic si psihic. Dar stop! Nu mai visa! Mai bine informeaza-te inainte sa iti schimbi radical stilul de viata, daca nu vrei sa ai de suferit!


Oricat ar parea de ciudat, de straniu, exista si… efecte secundare ale mancatului sanatos, spun specialistii pentru portalul doctorulzilei.ro. Si ca sa nu te dai batut de la primele hopuri, cel mai bine e sa iei un pix si sa-ti notezi ca sa ai la ce reflecta.


Graba strica treaba


Un reputat pecialist in nutritie de la o clinica din Seattle, Michelle Babbs, autor al cartii ”Mancarea sanatoasa, pentru o viata fericita si un creier sanatos” a identificat cateva neajunsuri ale hranei sanatoase si le puncteaza in felul urmator:


-Daca nu vrei sa iti dai peste cap sistemul digestiv, nu te arunca din prima si nu te indopa cu fructe si legume. Da-i timp stomacului tau sa se obisnuiasca treptat cu noutatile. Altfel, vei petrece mult timp la toaleta. Te vei deregla total – fie diaree, daca mananci prea multe vegetale, fie constipatie, daca mananci multe fibre si nu bei suficienta apa.


-Atentie la cantar. Daca nu mananci cu masura, chiar si ce e sanatos ingrasa. Asa ca sa nu exagerezi cu nucile si migdalele sau cu uleiul de cocos, cu stafidele si curmalele. Toata lumea stie ca sunt bombe calorice! Nu inghesui intr-un smoothie toate legumele si fructele din lume: te poate balona si te umfla si la kilograme. Ia gandeste-te, ai putea sa mananci la o masa toate aceasta combinatie de fructe si legume? Cu siguranta, nu. De aceea, este mult mai intelept sa mananci fructul sau leguma ca atare, iar oleaginoasele sa le consumi maxim 100 grame pe zi.


-S-au scris adevarate tratate si ode despre cat de sanatoase sunt legumele crucifere, cum ar fi broccoli, varza de Bruxelles sau conopida. Specialistii sustin ca au multiple proprietati anticancerigene. Dar nu e nevoie sa fii expert ca sa stii ca provoaca gaze. Te poti simti balonat sau poti avea crampe si flatulenta. Este recomanda asocierea cruciferelor cu alte legume, ca de exemplu ciuperci, ardei si broccoli.

Autor Popescu Florina Sursa exquis.ro