(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

CUM SCAPATI DE DEPRESIA DE IANUARIE

Aveti tendinta de a manca mai mult si in special carbohidrati? In caz ca raspunsul este da, aflati ca de vina pentru aceasta pofta de nestavilit de alimente nesanatoase este "depresia de ianuarie".


Nutritionistul Lygia Alexandrescu a intocmit pentru aceasta perioada ceva mai dificila din punct de vedere emotional, o lista de alimente care va pot scapa de aceste stari neplacute si va pot face sa uitati de facturile marite sau de faptul ca mai sunt cateva zile pana la salariu.


Potrivit nutritionistului, alimentatia emotionala reprezinta unul dintre efectele negative pe care depresia le are asupra noastra. "In astfel de cazuri avem obiceiul sa consumam mari cantitati de mancare (de obicei alimente preferate sau nesanatoase), ca urmare a unei stari sufletesti si nu a senzatiei de foame", sutine specialistul.


Reduceti consumul de dulciuri si sursele de cafeina


Astfel, ca sa putem trece mai usor peste aceasta perioada grea din punct de vedere psihic, e bine sa consumam alimente bogate in vitamina B deoarece inistitor asupra sistemului nervos. Din grupul vitaminelor B s-a constat ca o influenta deosebita o au cobalamina, niacina si tiaminna, deoarece scad susceptibilitatea declansarii starii de demotivatie. De asemenea, este esential sa se mentina nivelul glicemiei constant, pentru ca scaderea glicemiei conduce la aparitia starii de oboseala, a nervozitatii si deci la o stare psihica neplacuta.


"Cel mai simplu mod de mentinere a glicemiei constante este de a se reduce consumul de glucide rafinate (dulciuri, bauturi dulci, paine alba sau cartofi). In plus, trebuie limitate sursele de cafeina (cafeaua, ciocolata, ceaiul, bauturile carbogazoase care contin cofeina), pentru ca aceasta substanta actioneaza ca un excitant asupra sistemului nervos central", a mai explicat dr. Alexandrescu.


Pe scurt, trebuie urmata o dieta echilibrata punandu-se accent pe alimentele care contin complexul de vitamine B.
Iata cateva reguli de alimentatie, pentru a trece cu bine peste perioada deprimanta


-carnea, pestele, ouale si branza trebuie sa reprezinte 20% din dieta zilnica
-30% din alimentele consumate zilnic trebuie sa fie legume (brocoli, sparanghel, varza)
-50% din dieta zilnica trebuie sa fie reprezentata de carbohidrati complexi (cereale integrale, germeni de grau, orez brun).

 

Herbalife ofera o gama variata de produse care asigura un echilibru, stabilit stiintific, de nutrienti ce acopera nevoiele organismul uman pentru a depasi perioadele din an mai dificile din punct de vedere psihic.

Autor doctorulzilei.ro Sursa www.doctorulzilei.ro