(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

CUM SA EVITI MANCATUL PE FOND EMOTIONAL

Mancatul pe fond emotional nu prea elimina problema si daca se intampla prea des poate duce si la acumularea de kilograme. Iata cateva sfaturi pentru a scapa de acest obicei.

 
Mancatul pe fond emotional: se mai intampla

Din cand in cand ni se intampla tuturor sa mancam pe fond emotional. Poate te-ai inveselit cu un castron cu inghetata, dupa o zi neobisnuit de grea, sau ai furat cativa cartofi prajiti din farfuria celui mai bun prieten, in timp ce rememorai o intalnire dezastruoasa. Insa atunci cand mancatul pe fond emotional scapa de sub control, cand mancatul devine primul si cel mai des folosit raspuns la ganduri si sentimente negative, e momentul sa analizezi situatia.


Este vorba de o foame emotionala sau fizica?

1. Mancatul pe fond de stres / pe fond emotional apare, de obicei, brusc. Incepi sa te simti stresat sau tensionat si gata! Ai pofta de rontait ceva. De cealalta parte, foamea fizica tinde sa se manifeste treptat. Incepe sa iti fie foame insa poti astepta, ceea ce iti permite sa faci o alegere inteleapta si sa iti potolesti foamea cu ceva sanatos.
2. De obicei mancatul pe fond de stres te face sa ai pofta de ceva dulce, gras si cu multe calorii - si de cele mai multe ori ai pofta de ceva anume (nu doar ciocolata ci o felie de tort cu 3 randuri de clocolata).
3. Cand foamea fizica este satistacuta si stomacul este plin, acesta este un semn ca ti-a ajuns si ai tendinta sa te opresi din mancat. Insa atunci cand emotille sunt factorul determinant, este usor sa ignori ce iti spune stomacul.
4. Este posibil ca mancatul pe fond de stres sa iti schimbe starea de spirit pe moment, insa la scurt timp apar sentimentele de rusine si vina. Pe de alta parte, atunci cand termini o masa care ti-a satisfacut foamea fizica, de obicei nu te simti vinovat(a) pentru ca ai mancat.

CITESTE si: Sfaturi pentru gestionarea comportamentului ce determina mancatul pe fond emotional

Autor herbalife Sursa herbalife