(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

CUM CITESC INFORMATIILE NUTRITIONALE DE PE ETICHETE

Despre Euri | 2021-08-23

Detaliile nutritionale de pe etichete iti ofera multe informatii utile insa ce inseamna si cum te pot ajuta sa faci alegeri alimentare mai bune? Am vorbit cu expertii nostri, care ne-au spus urmatoarele.

Pasul 1: Dimensiunea portiei vs sugestia de servire

Care este diferenta dintre o portie si portia recomandata?
Portia recomandata reprezinta cantitatea oficiala mentionata pe eticheta, in timp ce o portie este cantitatea pe care o consumi cu adevarat. Desi este posibil ca portia ta sa nu corespunda intotdeauna cu portia recomandata, toate informatiile nutritionale de pe eticheta fac trimitere la portiile recomandate.

In momentul de fata, portia recomandata corespunzatoare unei bauturi este de 250 ml, insa multe bauturi sunt ambalate in doze sau sticle mai mari de atat si contin doua sau mai multe portii recomandate. Daca bei cantitatea dintr-o sticla de 500ml de ceai indulcit, consumi doua portii recomandate, nu una. Pentru a afla cat ai consumat, va trebui sa inmultesti toate informatiile nutritionale de pe eticheta (kcal si glucide).

In mod similar, pe etichetele pentru produse, portia recomandata de chips-uri din cartofi, de exemplu, este de 30g, adica aproximativ 15 chips-uri individuale. Insa daca vei manca dintr-o punga mai mare, probabil ca vei consuma mai multe portii recomandate, fara sa realizezi acest lucru.
Daca vrei sa afli cate kcal consumi, va trebui sa numeri sau sa cantaresti chipsurile, inainte de a le consuma.

Sfat de la expertii nostri:

Incearca sa cantaresti si sa masori cantitatea de alimente, folosind un cantar sau cani gradate, pana inveti sa estimezi portiile „din ochi”. Daca tii evidenta caloriilor nu te va ajuta prea mult faptul ca nu stii cat de mult mananci in realitate.

 

Citeste si:

Pasul 2: Nutrientii, grasimile saturate si fibrele
Pasul 3: % Consumul de referinta

Autor herbalplus.ro Sursa Herbalife