alimentul-pe-care-trebuie-sa-consumi-rar-daca-vrei-sa-traiesti-mult- medicii-trag-un-semnal-de-alarma-herbalife bucuresti

    Alimentul pe care trebuie sa-l consumi rar daca vrei sa traiesti mult -  Medicii trag un semnal de ALARMA!
  • Cartofi prajiti, chipsuri, covrigei, pizza - toate aceste alimente pot fi un curcubeu pe cerul gurii, mai ales pentru persoanele care adora sa manance sarat, dar exista o problema: cantitatea de sodiu care depaseste cu mult doza considerata sanatoasa.


    „Dieta occidentala este foarte bogata in sodiu. Oamenii mananca prea multa sare, fapt care mareste riscul de boli cardiovasculare, de atac cerebral si de cancer de stomac“, afirma dieteticianul Sonya Angelone, specializata in nutritie cardiovasculara, purtator de cuvant al Academiei de Nutritie si Diete, citata de cnn.com, potrivit adevarul.ro.
    Totodata, studiile facute par sa sugereze ca o dieta bogata in sodiu afecteaza si sanatatea oaselor la fetele tinere, precum si la femeile aflate la menopauza.


    Potrivit sursei mai sus citate, excesul de sare creste tensiunea arteriala si sunt persoane care si la 1,5 grame pe zi se confrunta cu aceasta problema. Dar, chiar si daca suntem sanatosi e mai bine sa reducem sarea din alimentatie pentru a ne mentine.
    „O dieta bogata in sodiu poate afecta abilitatea naturala de a se dilata a vaselor de sange si creste fluxul catre tesuturi“, a explicat prof. dr. Frank Sacks, medic cardiolog la Departamentul de nutritie al Harvard T.H. Chan School of Public Health, SUA.


    Creste cantitatea, creste si riscul


    Cu cat creste cantitatea de sare pe care o consumam, cu atat riscul de boli cardiovasculare e mai mare. Potrivit unui studiu recent publicat in jurnalul „Circulation“ fiecare gram in plus de sare pe care il adaugam in mancare, riscul cardiovascular creste cu 17%. Unele persoane se confrunta cu balonarea dupa ce consuma prea multa sare, ceea ce contribuie la formarea pungilor sub ochi, la retinerea apei in organism.


    „Daca obisnuiti sa consumati prea multa sare e posibil ca inelele sa devina prea mici“, a mai spus Angelone. Asta pentru ca sarea actioneaza ca un burete in organism absorbind fluidele. „Cu cat mai multa sare, cu atat mai multe fluide si un volum mai mare de sange pe care inima trebuie sa-l impinga in artere“.


    Potrivit Asociatiei Americane a Inimii, corpul nostru are nevoie de o mica doza de sodiu – mai putin de 0,5 grame pe zi pentru a putea functiona normal. Cei mai multi dintre noi consuma insa 3,4 grame pe zi.


    Studiile recente guvernamentale americane au recomandat limitarea consumului de sare la 2,3 grame pe zi. Limitarea la 1,5 grame pe zi nu mai este indicata in cazul persoanelor din grupuri de mare risc, respectiv cu boli de inima, de rinichi si diabet, potrivit Institutului de Medicina, intrucat nu s-au evidentiat beneficii notabile si nici efecte nocive pentru sanatate, astfel incat aceste grupuri sa fie tratate altfel decat populatia majoritara, a explicat dr. Brian Strom, presedintele comisiei.


    Limita de 1,5 grame pe zi


    Cu toate acestea, un studiu recent publicat in „Circulation“ a aratat o scadere progresiva a evenimentelor cauzate de bolile cardiace la cei cu niveluri scazute de sodiu – 1,5 grame. Asociatia Americana a Inimii inca recomanda o limita de 1,5 grame de sare pe zi pentru majoritatea adultilor.


    „Mai multe studii au aratat in mod clar ca o scadere a consumului de sodiu la 1,5 grame scade tensiunea arteriala mai mult decat un consum de 2 sau 3 grame pe zi“, a spus Sacks. Acest lucru este in mod deosebit important pentru persoanele cu risc mare de atacuri de cord, atacuri vascular-cerebrale, cei care au peste 60 de ani si cei cu hipertensiune arteriala.


    Desi cercetarile recente au evidentiat si ca un consum prea mic de sare este periculos pentru sanatate „acele studii sunt fundamental defectuoase“, potrivit dr. Lawrence J. Appel, autorul studiului publicat in Circulation si director al Centrului Welch de prevenire, epidemiologie si cercetare clinica din cadrul Institutiilor medicale Johns Hopkins. Acesta a argumentat ca respectivele studii nu sunt relevante pentru ca au fost facute pe baza unei singure probe de urina colectata de la mai multe persoane si aceasta procedura nu are cum sa evidentieze aportul de sodiu pe termen lung.


    Daca recomandarile actuale privitor la consumul de sare nu sunt suficient de motivante pentru industria alimentara sa se controleze singura, concluziile unui studiu publicat luna aceasta in revista PLOS Medicine ar putea fi. Studiul coordonat de Jonathan Pearson-Stuttard de la Imperial College London considera ca aderarea la tintele stabilite de FDA ar putea preveni 450.000 de cazuri de boli cardiovasculare si 83.000 de decese pe o perioada de 20 de ani.

     

    Herbalife recomanda celor care isi urmaresc zilnic aportul nutritional cat si persoanelor vegetariene sa consume noul shake PRO 20 SELECT. Vezi detalii dand click AICI!

  • Data: 2018-05-14 Ora: 16:37:10
  • Sursa:
  • exquis.ro
  • Autor:
  • Cristina Popescu
  • Comentarii (0)
  • Vizualizari (0)
  • Contact direct:
  • Daca doresti sa ne contactezi direct, iata datele noastre:
  • Membru Herbalife Independent
  • Telefon mobil: 0740274753 (Orange) sau 0722277884 (Vodafone) sau 0762683193 (Cosmote)