(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

Nutritie si sanatate

Categorii Blog Herbalplus
Sfaturi pentru gestionarea comportamentului ce determina mancatul pe fond emotional
| 2021-01-21

1. Fa-ti un jurnal alimentar - Un jurnal alimentar chiar te poate ajuta sa descoperi ce anume declanseaza mancatul pe fond de  stres. De fiecare data cand simti nevoia sa mananci, noteaza cat de foame iti este, pe o scala de la 1 la 10 (1 lesin de foame; 10 = ma simt atat de plin(a) incat ttrebuie sa-mi desfac hainele).  

2. Asuma-ti sentimentele - Stii ca emotiile declanseaza mancatul pe fond de stres; asa ca de ce sa nu ti le asumi? Este in regula ca uneori sa te simti nervos, singur sau plictisit. Poate sentimentele sunt neplacute, dar nu sunt periculoaase.

3. Lucreaza la mecanismele tale de gestionare - Atunci cand apare stresul, intreaba-te: „Care este eel mai rau lucru care se poate intampla daca nu mananc?” Da, este posibil ca nivelul de stres sa mai creasca putin, insa sentimentul va disparea. Exerseaza tolerarea emotiilor.

4. Gaseste alternative la mancat
- Analizeaza-ti sentimentele si gaseste solutii pentru rezolvarea problemelor. Fa o lista cu lucrurile pe care le poti face in loc sa mananci, ca de exemplu sa te plimbi, sa asculti muzica, sa meditezi.

5. Dezvata-te de obiceiurile proaste - Cei care mananca pe fond emotional isi repeta in mod continuu ideea ca mancarea este eel mai bun mod prin care isi pot gestiona emotiile negative. Si ca toate obiceiurile proaste, mancatul pe fond de stres se produce fara a mai apuca sa te gandesti la el. Asa ca trebuie sa te dezveti de proastele obiceiuri si sa inveti sa faci altceva in afara de a manca atunci cand ai o zi proasta.

6. Asteapta sa treaca
- Cei care mananca pe fond de stres se tem adesea ca pofta se va intensifica daca nu este satistacuta. lnsa atunci cand pun in aplicare tactici de amanare, sunt surprinsi sa observe ca pofta a disparut pur si simplu.

CITESTE si: Cum sa eviti mancatul pe fond emotional