(Whatsapp) 0722.277.884
Contact telefonic 0722.277.884 0740.274.753

Nutritie si sanatate

Categorii Blog Herbalplus
1. Proteine
| 2021-07-12

Componente esentiale ale fiecarei celule din organism, proteinele sunt macronutrienti compusi din 21 de „elemente esentiale” numite aminoacizi. Proteinele indeplinesc functii diferite in organism, contribuind inclusiv la cresterea masei musculare si la mentinerea sanatatii acesteia si a sistemului osos. In cazul in care nu consumi suficient de multe proteine, astfel incat sa iti poti acoperi nevoile nutritive, probabil ca iti va fi mai greu sa sustii o dieta echilibrata si sa iti atingi obiectivele.


Iti recomandam ca pana la 30% din caloriile consumate zilnic sa provina din proteine. In timpul antrenamentelor, corpul tau are nevoie de o cantitate mai mare de proteine pentru a creste si mentine masa musculara si pentru a-ti sustine recuperarea. Asigura-te, asadar, ca iti ajustezi nevoia de proteine in mod corespunzator. Un barbat activ care consuma pana la 2000 de kcal zilnic si doreste sa isi creasca masa musculara, trebuie sa consume pana la 150g de proteine zilnic. O femeie care doreste sa isi controleze greutatea si consuma pana la 1400 kcal pe zi, trebuie sa consume zilnic pana la 105g de proteine.


Ce ar trebui sa mananci

In mod ideal, ar trebui sa mananci zilnic o combinatie de proteine din surse vegetale si animale.
Soia este una dintre cele mai bune surse vegetale de proteine, deoarece furnizeaza „proteine complete” ce contin toti aminoacizii esentiali. Alte surse de proteine vegetale, precum nucile,semintele si lintea nu sunt „proteine complete”.

Asadar, incearca sa combini diferite proteine vegetale, pentru a obtine o proportie cat mai buna de aminoacizi sentiali. In ceea ce priveste proteinele de origine animala, surse de buna calitate sunt pestele, carnea de pasare de curte, ouale si lactatele cu continut redus de grasime, care furnizeaza in plus si fier, zinc si vitamina B.

Descopera nutritia optima! Click aiaci!